„Dobry start” na nowych zasadach

 

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 15 czerwca 2021r. zmianie uległy zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022. Wnioski nie będą już składane w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sękowej.

Program „Dobry start” zwany potocznie „300+” lub wyprawka szkolna to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.

Składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Wszyscy rodzice od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online: 

  • przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia
  • przez bankowość elektroniczną
  • przez portal PUE ZUS.

Wnioski należy składać do 30 listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to środki trafią do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.